Tidbits & Crumbs vol. XII

Malo Twittera, malo mobilnih telefona i, na kraju, tek da ne pomislite da sam totalna geeketta, malo politike. :)

I
Kako popularnost mog dragog Twittera sve više raste, tako se na internetu povećava broj tekstova koji se bave „naukom twitovanja“. Znate, iako je princip više nego jednostavan (imaš polje od 140 karaktera, nominalno pitanje je: what are you doing, ali ti možeš da napišeš šta god želiš), određeni broj blogera dosta pažnje poklanja tome kako treba twitovati, o čemu treba twitovati itd.

Po meni – potpuno deplasirana žvaka. Pored toliko twiter aplikacija koje omogućavaju filtriranje sadržaja, pa i rudimentarne „unfollow“ opcije, javno jadanje o tome šta nam smeta na Twitteru je passé priča koja teško da ima svrhu.

Uostalom, dok sam imala nalog na FB, mogla sam do mile volje pisati hejterske tekstove o istom servisu. Ali nisam. Strpljivo sam čekala, dala mu još nekoliko šansi, a kada sam videla „na šta se FB načinio“ – obrisala sam nalog i to je to. I love bitchin’ about all kinds of stuff, ali nikada ne kenjkam na stvari koje zavise samo i neisključivo od mene. FB me smorio – obrisla sam nalog. Neko na Twitteru me smara – unfollow. Nije baš atomska fizika. ;)

Twitter

II
Imate MTS postpaid broj i telefon koji se s vremena na vreme čudno ponaša? Join the club. Prema mojim „najnovijim istraživanjima“, ukoliko ste prešli sa prepaida na postpaid ili ste menjali SIM karticu zbog gubitka ili oštećenja, postoji verovatnoća da će vam telefon bagovati every now & then. Moja laička pretpostavka je da je problem do „blanko“ SIM kartica kojima se „broj“, tj MSISDN, dodeljuje naknadno, softverskim putem. Takve kartice dobijaju oni koji prelaze na postpaid uz zadržavanje starog prepaid broja, ali i oni koji su uzimali nove SIM kartice sa starim brojem.

Problemi koji se javljaju su raznovrsni. Nekada je to jedan problem koji vremenom naučite da eskivirate, a ponekad je to čitav niz bagova koji znatno otežava korišćenje telefona. Počev od blokiranja telefona, nemogućnosti gašenja telefona bez vađenja baterije, nedostupnosti, spontanog resetovanja, nemogućnost provere zaduženosti preko „kratkih kodova“ itd. Ono što sam lično ispitala je da ti problemi u potpunosti nestaju kada se u telefon ubaci MTS prepaid SIM kartica (kojoj je već dodeljen MSISDN, tj broj) ili Telenor SIM kartica. Napominjem da sve Telenor SIM kartice rade bez problema, bez obzira da li je u pitanju prepaid kartica koja se može kupiti u svakoj prodavnici ili na trafici, običan postpaid li postpaid koji je na „blanko“ SIM kartici. VIP još uvek nisam stigla da isprobam.

Nadam se da će se naći neko dovoljno kompetentan da odgonetne u čemu je tačno problem, mada mi se čini da su u pitanju MTS-ove „blanko“ SIM kartice. Valjalo bi da promene dobavljača. :)

III
I za kraj, kratak osvrt na aktuelne teme! Dobili smo novog Patrijarha. Nek’ mu je sa srećom, trebaće mu. Kon reče da je novi grip opasniji od variole vere – i ostade živ. Još uvek je aktuelna tema tužbi i kontratužbi pred MSP. Glavne uloge: Hrvatska i Srbija. Valjda će se naći neko pametan sa obe strane da povuče te tužbe, vreme je da se krene napred. Kad smo već kod „kretanja napred“, digla se galama oko deklaracije o Srebrenici. Lično, mislim da je najbolje rešenje jedna deklaracija u kojoj će biti osuđeni svi ratni zločini i biti odata počast svim žrtvama, bez obzira na nacionalnost, a u kojoj će posebno biti istaknuta Srebrenica, pošto je u pitanju težak ratni zločin koji je epitomirao celokupno stradanje sva tri entiteta u RBiH. Svako drugo frljanje „opasnom“ terminologijom neće doprineti nikakvom pomirenju na Balkanu – naravno, ako je to cilj.

I na kraju, par reči o još jednoj temi o kojoj se govorka poslednjih dana: Srbija i NATO. Važi, ali samo ako se takva odluka donese na referendumu. Naš dragi ministar vojni slobodno može da se učlani u biblioteku, pevačko društvo, pa čak i lovačko udruženje kada god poželi… Za neke ozbiljnije stvari – mora da se pita većina.

Sorry, sve je to demokratija. Ja je lično ne volim, ali šta da se radi.
No, o demokratiji više u narednom postu. Stay tuned! :)

Post to Twitter

Comments 18

  1. llevo3 wrote:

    I yup
    II nope
    III ?

    Posted 24 Jan 2010 at 9:39 pm
  2. Džejn wrote:

    llevo3

    Yup, I get that a lot when it comes to #3. :)

    Posted 24 Jan 2010 at 9:41 pm
  3. Miša iz Daleka wrote:

    Za referendum je trenutno suviše rano, jer je očigledno kako će narod glasati, mada je pitanje da li će se to i kasnije promeniti. Meni se generalno ideja o referendumu ne sviđa jer mislim da ogromna većina glasačkog tela uopšte ne bi bila svesna implikacija koje članstvo u NATO donosi, i ne bi videli dalje od bombardovanja 1999.

    Inače, ako nećemo u NATO, teško da nam je status “neutralnosti” održiv, jer neutralnost treba biti priznata od strane drugih zemalja. Plus, neutralnost je kao opcija skuplja, jer zahteva više vojske. Takođe stvarno sumnjam da ikada možemo dostići status kakav recimo Švajcarska ima…

    Posted 24 Jan 2010 at 9:42 pm
  4. Džejn wrote:

    Miša ID
    Nije bitno da li će referendum biti sutra, u decembru ili 2015. godine – javnost je ta koja mora da donese tako krupnu odluku. A ono što se dogodilo 1999. godine itekako treba da bude prisutno u svesti svih nas, bez obzira na sve što se izdogađalo.
    Na kraju krajeva, svet više nije unipolaran kao što je bio devedesetih. Ako uđemo u NATO, jednom za sva vremena smo zatvorili vrata Rusiji, a čak smo doveli u pitanje i budućnost odnosa sa Kinom i Indijom. Iako Kina i Indija još uvek nisu “veliki igrači” poput SAD i Rusije, vreme je na njihovoj strani.
    Neutralnost možda jeste skuplja solucija, ali i jedina ispravna.

    Posted 24 Jan 2010 at 9:49 pm
  5. Deda wrote:

    …svaka ti ka Njegoseva..

    Posted 24 Jan 2010 at 9:53 pm
  6. Džejn wrote:

    Deda
    Njegoš i ja smo imali istog profesora filozofije u srednjoj. :)

    Posted 24 Jan 2010 at 9:54 pm
  7. Miša iz Daleka wrote:

    Pa da, ali kao što sam napisao već, neutralnost se ne ostvaruje tako što se donese rezolucija i to je to. Ne ide to tako jednostavno.

    Što se tiče Indije i Kine, da, to su privrede sa svetlom budućnošću, ali ne vidim kako to s njima možemo da ugrozimo odnose ako pristupimo vojnom paktu. Odnosno, ne vidim neki potencijal u vojnoj saradnji sa njima da bismo zbog toga odbacivali NATO.

    Što se tiče odnosa sa Rusijom, to se slažem, bili bi ugroženi. Hvala braći Rusima na podršci za Kosovo, stvarno svaka čast na tome, mada nije da je to došlo za dž, zar ne? NIS prodat za tričavih 400 miliona? Dalje, daju nam kredit sa niskom kamatom ALI samo ako njihova preduzeća rade sve poslove!?! Pa gde je tu zaštita naše domaće privrede??? Dalje, Dinkić do pre godinu dana pričao kako će Fiat iz Kragujevca moći da izvozi na veeeliko rusko tržište, i na kraju ispade da nam Rusi uvedoše kvote za uvoz automobila – samo toliko-i-toliko hiljada godišnje! Znači, imaju i oni debelu korist, tako da ne bi bio smak sveta ako bismo ih na neki način otpisali ulaskom u NATO.

    Posted 24 Jan 2010 at 10:01 pm
  8. Džejn wrote:

    Miša ID
    Svako vojno partnerstvo treba posmatrati iz ugla potencijalnih budućih ratnih sukoba. Bilo bi neodgovorno pomisliti da je WWII poslednji svetski rat, i da je sa završetkom hladnog rata nestalo neprijateljstvo između SAD i Rusije. Nije ovo stvar ekonomije – već vojske.
    Ulaskom u NATO ne samo da bi definitivno “raskinuli” sa Rusima (što nije pametno, s obzirom na vojni i energetski potencijal Rusije), već bi na sebe prihvatili obaveze da se angažujemo i u NATO vojnim operacijama. Nije teško zaključiti da bi naši vojnici (profesionalni, ali opet naši) bili raštrkani širom globusa, na svakom mestu gde Ujka Sem pravi papazjaniju. A to će nas dovesti i u direktnu konfrontaciju sa ekstremnim islamskim elementima. Baš i ne bih volela da na Drugom dnevniku gledam snimke kidnapovanih srpskih vojnika po Avganistanu ili Iraku.
    Jednostavno je – mi nemamo šta da tražimo u bilo kakvom vojnom savezu, bila to Rusija, NATO, Kina ili Mjanmar. Mi treba da gledamo svoja posla, da se oslonimo na svoje snage, i da prestanemo sa kalkulacijama i prostituisanjem po belom svetu, u fazonu “ko nam plati više”.

    Posted 24 Jan 2010 at 10:10 pm
  9. RainDog wrote:

    Još uvek je aktuelna tema tužbi i kontratužbi pred MSP. Glavne uloge: Hrvatska i Srbija. Valjda će se naći neko pametan sa obe strane da povuče te tužbe

    Ja sam čuo Josipovića da je to nameravao da predloži Tadiću još na svojoj inauguraciji. Ali Tadić smatra da je forma važnija od suštine, pa sad…

    Lično, mislim da je najbolje rešenje jedna deklaracija u kojoj će biti osuđeni svi ratni zločini

    Zašto je u deklaraciji potrebno pominjati zločine učinjene nad našim narodom? Pa valjda se to podrazumeva (da ih osuđujemo), majku mu… Neophodno je jedino osuditi zločine počinjene u naše ime jer to jedino ima smisla.

    Ako uđemo u NATO, jednom za sva vremena smo zatvorili vrata Rusiji, a čak smo doveli u pitanje i budućnost odnosa sa Kinom i Indijom

    EU ima 27 člnaica i SVE su u NATO. Da li su im istovremeno zatvorena vrata saradnje sa zemljama koje si navela?
    Istina je u stvari da nema ulaska u EU bez članstva u NATO. To ne piše nigde, ali je sasvim jasno jer suprotnih primera jednostavno nema.
    Kad to bude shvatio srpski narod, onda možemo da raspišemo referendum. Ovog trenutka i Jeremić se ponaša kao da to ne shvata.

    Posted 24 Jan 2010 at 10:13 pm
  10. Miša iz Daleka wrote:

    @RainDog: netačno, nisu sve u NATO-u. Prvi primer – Austrija

    Posted 24 Jan 2010 at 10:15 pm
  11. RainDog wrote:

    Bilo bi neodgovorno pomisliti da je WWII poslednji svetski rat

    Ma jel ti to ozbiljno?
    Ako bude još jedan, potpuno je nebitno ko će biti na kojoj strani jer posle 48h takvog rata nestaće planeta Zemlja.

    Posted 24 Jan 2010 at 10:15 pm
  12. Miša iz Daleka wrote:

    P.S. mapa:
    http://en.wikipedia.org/wiki/File:EU_and_NATO.svg

    Posted 24 Jan 2010 at 10:17 pm
  13. Džejn wrote:

    Rain
    Slažem se sa tobom oko jedne bitne stvari: politička elita ima dužnost prema građanima da im jasno i glasno kaže kakva su pravila igre. Ako nema EU bez priznavanja Kosova i ulaska u NATO – OK. Ali hajde da se to jasno kaže, pa neka narod bira. Tako krupne odluke moraju biti donete na referendumu, a ne na telefonskim sednicama vlade.
    A kada govorim o svetskom ratu – ne verujem da će biti WWIII intenziteta kao što je bio WWII. To će biti sukobi niskog intenziteta širom zemaljske kugle. Niko nije dovoljno lud da pokrene atomski rat do samouništenja. Barem se nadam.

    Posted 24 Jan 2010 at 10:19 pm
  14. RainDog wrote:

    @Miša: Da, u pravu si. Sad pogledah, ima ih ukupno šest. Opet, među novoprimljenim zemljama, sve jesu u NATO. I svakako mislim da članstvo u NATO ubrzava ulazak u EU.

    Posted 24 Jan 2010 at 10:20 pm
  15. RainDog wrote:

    Ako nema EU bez priznavanja Kosova i ulaska u NATO – OK. Ali hajde da se to jasno kaže, pa neka narod bira.

    Baš tako.

    Posted 24 Jan 2010 at 10:21 pm
  16. Miša iz Daleka wrote:

    Slažem se, a mislim da pre svega ubrzava priliv kapitala, što je za nas apsolutno najbitnije za dalji razvoj na svim nivoima.

    Posted 24 Jan 2010 at 10:22 pm
  17. RainDog wrote:

    Pa pazi i po Hrvatskoj se pričalo: “Kad uđemo u NATO, pa nam naprave baze po Jadranu niko neće da dođe kod nas na more” i šta je bilo? Naravno, nije bilo ništa od toga, a Hrvatska je već započela pregovore oko ulaska u EU (što se smatra poslednjim korakom pridruživanja) i sasvim je izvesno da će 2012 – 2014-e postati punopravna članica.

    Posted 24 Jan 2010 at 10:33 pm
  18. Miša iz Daleka wrote:

    P.S.

    http://www.politika.rs/rubrike/uvodnik/Nepristojna-ponuda.sr.html

    Posted 09 Feb 2010 at 10:38 pm

Trackbacks & Pingbacks 1

  1. From Tweets that mention Džejn’s Two Cents - Tidbits & Crumbs vol. XII -- Topsy.com on 25 Jan 2010 at 10:19 am

    [...] This post was mentioned on Twitter by Vladimir Stankovic and dzejndou, Lepi Primeri. Lepi Primeri said: Lep primer: http://bit.ly/8Y4DDj DŽEJN’S TWO CENTS [...]

Post a Comment

Your email is never published nor shared. Required fields are marked *