Ovo je Srbija. Iz godine u godinu, sve manja zemlja na Balkanu. Srbijom već nepunih deset godina vladaju “demokratske snage”, u ovom mandatu sačinjene od Demokratske stranke i Socijalističke partije Srbije (iste one kojoj je pok. Slobodan Milošević počasni predsednik). A tu je i ever so charismatic Palma. I penzioneri. Na “lokalu”, a i globalu, po potrebi se ubacuje i LDP Čede Jovanovića. Ova vlada je “potomak” one stare vlade DOS-a, koju su nekada u ljubavi i slozi činili Đinđić, Jovanović, Koštunica, Velja Ilić, Batić, Korać, Čanak itd.
Srbija ima 3 kanala državne televizije, RTS-a, od čega je jedan digitalni, i koji ne može da prati preko 99% stanovništva. Na digitalnom kanalu se emituje program “visoke umetničke vrednosti”. Nekako zaključujem da ga ni onda ne bi gledalo više od 1% stanovništva Srbije, pa taman i da ima tehničke mogućnosti. Imamo McDonalds restorane u nekoliko gradova. A i 2 velika shopping mall-a. O hipermarketima da ne pričam.
Navodno, najgledanija televizija u Srbiji je Pink, naročito kada je Grand Show. A tu je negde i Veliki brat na B92. Da. B92. S obzirom na hroničan manjak sredstava, Srbi se po nekoliko puta u toku godine “drogiraju” reprizama starih domaćih serija. Ni nove nisu ništa bolje, pošto nakon devedesetih, srpsko glumište sa teškom mukom formira glumca koji ume da glumi, a ne da afektira. Srbi Nove Godine mahom provode u svojim domovima, uz Grandovo “Narodno veselje” i koje kilo prasećeg, kupljenog zahvaljujući minusu na tekućem računu.
U zadnjih nekoliko godina, srpski gradovi su pretprani predstavništvima stranih banaka. U Užicu, gde živim, 3 banke su uspele da isteraju i zatvore 3 knjižare. Logično, pošto Srbin više voli da se zaduži i troši ono što nije zaradio, nego da pročita knjigu.
U Srbiji postoje 2 velika fudbalska kluba. U stvari, oni misle da su veliki. Možda su nekada i bili, danas nisu. Navijač jednog od velikih klubova je prošle godine brutalno nasrnuo na policajca, gurao mu baklju u usta i naneno mu teške telesne povrede, ali i ozbiljno narušio psihičko zdravlje. U svoju odbranu, mladi navijač velikog kluba je rekao da “nije znao da je to policajac”, pošto to, valjda, predstavlja bitnu olakšavajuću okolnost. Tako su mislili i mudri ljudi iz velikog kluba kada su stali u odbranu mladog huligana.
U međuvremenu, Srbe je puno iznervirao jedan momak koji je želeo da izvrši samoubistvo skokom sa mosta u Beogradu. Iznervirao ih je u tolikoj meri da su sugerisali policajcima da ga gurnu pošto žure, i ne mogu da čekaju da se kriza sama razreši. U međuvremenu, moćni “nezavisni” medij se zgražavao nad činjenicom da je gomila Beograđana sve to snimala mobilnim telefonima. Valjda su ljudi pomislili da imaju šansu da ubodu mobilni telefon kao nagradu u emisiji “Gledalac reporter” na istoj toj televiziji. Uostalom, snuff filmovi su na ceni.
U Srbiji, preko 80% stanovništva se protivi gej paradi. Srbija ima večite ministre, ekspertske stranke, gomilu fabika koje ne rade, tonu nepravilnih privatizacija, nekoliko tajkuna, 3 mobilna operatera, Guču, Exit, monopol u mnogim društvenim sferama, razvijen organizovan kriminal, šatro nezavisne medije, bulumentu nevladinih organizacija, navijačkih grupa, samozvanih eksperata i analitičara, izbore koju u 80% slučajeva neće uspeti. Srbija ima Kursadžije i Ami G Show. Srbija ima netolerantne ekstreme svih boja. Od crne, braon, zelene, bele, pa do duginih boja. Srbija ima porodilišta u kojima nema tople vode. Jeftine narkotike. Belu kugu. Gomilu neosvešćene ženske dece koja nije čula za kontracepciju. Hiljade večitih studenata, desetine hiljada slučajeva koje će zastareti pošto sudovi ne stižu da ih sude, korpuciju na svakom ćošku. Imamo i decu koja tuku nastavnike. Nastavnike koji seksualno zlostavljaju decu. Smešno male plate i apsurdna poskupljenja svakih par meseci.
To je Srbija. Jadni smo. Bedni smo. Bez perspektive. Od nas je i Bog digao ruke. Davno. Ali, ma koliko jadni i bedni bili, ne tučemo strance. To nismo mi. To je šačica batinaša, plaćenih od strane onih koji ovoj zemlji ne žele dobro.

I dosta je bilo podmetačina. Potemkinovih sela, paljenja Rajhstaga. Kriminal ima ime i prezime. Nasilnike u zatvor – pravda za Srbiju.
Comments 36
Nece biti pravde dok se ne osvestimo i izbatinamo batinase. Bas sam ocajna danas.
Posted 29 Sep 2009 at 11:29 pm ¶Ovaj tvoj post svaki dan, svi treba da čitaju po nekoliko puta, možda nekome i dođe iz dupeta u glavu. Tužna sam.
Posted 29 Sep 2009 at 11:49 pm ¶Ja sam ovde tek nekoliko meseci, inače sam iz Makedonije. Svaki put kad upoznam nekoga u Beogradu, prvo pitanje je “a šta ćeš ti ovde?”
Situacija je tužnija nego što sam mislio. Strašno mi je žao što se ovom divnom gradu i zemlji desilo. Ja to, onako, sa strane objašnjavam višegodišnjom izolacijom koja je ova zemlja doživela, ali još nisam siguran u to.. ne znam srpsku politiku i ne mogu da komentarišem, ali moj dojam je da nema prave političke volje da se situacija sredi i da zemlja krene odlučnijim koracima napred.
Posted 30 Sep 2009 at 12:07 am ¶Na žalost, ja sam jutros bila ta koja je u twittosferu pustila vest da je Brice Taton preminuo. Iako sam očekivala ovakav epilog, to me je toliko slomilo da sam napustila posle sat vremena i Twitter i FB i nisam ispratila akcije razne vrste koje su bile inicirane povodom toga. Čemu to? Znam moguće odgovore, ali za Brice Tatona više nijedan nije od istinskog značaja. Vreme smrti – 10h. Za sve nas…
Posted 30 Sep 2009 at 12:12 am ¶Ček malo. Prvo si navela svu bedu Srbije (od političke, preko kulturne do moralne) sa sve organizovanim kriminalom i najjeftinijim narkoticima uz zaključak da to jeste Srbija.
Posted 30 Sep 2009 at 12:20 am ¶Pa kako onda ispada da mi sve to jesmo, samo ne tučemo strance?
Batinjanje stranaca baš proizilazi iz sve te bede u kojoj živimo. Logična posledica života u zemlji u kojoj se parada alkoholizma (Guča) podiže na nivo da ga otvara predsednik republike i direktno prenosi RTS, a zabranjuje Parada ponosa koja slavi ljubav.
Ja uopšte ne mislim da neko svesno organizuje ova sranja koja nam se dešavaju poslednjih dana.
Plašim se da ipak to jesmo mi. Odnosno, možda niko od nas koji ovo čitamo pojedinačno nije, ali generalno i u većini… ne znam, zaista ne bih smeo da se zakunem da ovo što se desilo nije slika današnje Srbije.
Naravno da mi nismo to po svom genetskom kôdu, ali sve što nam se izdešavalo u poslednje dve decenije, gadno nas je promenilo.
Naš problem je mnogo veći od nekoliko “profašističkih” organizacija koje će ovih dana zabraniti.
Ovim postom sumirali ste stanje u Srbiji bolje nego i jedan drugi UN izveštaj, razne evro-domaće komisije i organizacije, bolje nego statistička “nezavisna” istraživanja javnog mnjenja. Ovaj odličan tekst, trebalo bi da stoji u turističkim brošurama o Srbiji. Jeste malo brutalno, ali je preko potrebno. Problema je svakako mnogo, a često se jedan problem stavlja iznad svih ostalih, zavisi šta kome odgovara u datom trenutku. Pročitao sam ga više puta i preporučujem ga od srca.
P.S. Kriminal ima ime i prezime. Nasilnike u zatvor – pravda za Srbiju.
Posted 30 Sep 2009 at 12:22 am ¶Ma džaba nam sve. Onaj ko hoće da pljuje Srbe i Srbiju, uvek će naći razlog. Koletivna odgovornost nijednog naroda ne postoji… osim ako taj narod nisu Srbi. Bilo i biće.
Gledam ove sveće i cveće za pokojnog Francuza i setim se situacija za vreme bombardovanja. Imamo u Smederevu na pristaništu jednu zgradicu, svi je zovemo Francuska kapa jer je napravljena posle I sv. rata u obliku francuske vojne kape u znak srpsko-francuskog prijateljstva. I tokom bombardovanja je bila organizovana povorka do te zgradice pored koje smo svi zapalili sveće umrlom srpsko-frnacuskom prijateljstvu. Što me opet dovodi do bombardovanja. Jedno jebeno “i” od “izvini” nismo dobili od tih Francuza, a mi se polomismo i pola Srbije roni suze zbog ovog Francuza što je stradao. Pa ko je tu civilizovaniji narod, a?
Nije bitan odgovor na to pitanje. I nemoguće ga je dati. Samo mi je muka što zbog šačice kretena večito ceo narod biva osuđivan. Dok mnogo veća i mnogo gora sranja u “zemljama Trulog Zapada” prolaze kao to što jesu – sranje koje je neko organizovao i uradio, i ko je za to odgovoran.
Posted 30 Sep 2009 at 12:28 am ¶Electra
Strašno je ovo što se dogodilo. Pa čak i da siroti Francuz nije podlegao povredama, te zveri treba zaključati u neku tamnicu i baciti ključ.
Čarolija
Ja još uvek ne mogu da poverujem šta se dešava u ovoj zemlji. Jezivo.
Posted 30 Sep 2009 at 12:30 am ¶Siniša
Ma, bili smo mi izolovaniji i ranije, ali ovo se nikada nije dešavalo.
Inače, pre par dana sam upoznala dvoje Belgijanaca. Backpackeri, iz Bosne prešli u Srbiju, pa posle idu u Bugarsku… I ja ih isto to pitam… “Šta vi radite ovde? Koja vas muka ili mazohizam tera da dolazite u ovu sjebanu zemlju? Ali kada ste već tu, dobrodošli. I tražite fiskalni račun, Srbi vole da zavrnu strance”.
Posted 30 Sep 2009 at 12:32 am ¶Dijica
Ovo je žestok udarac svima nama. Meni je muka da crvenim zbog nesposobnosti ove države da zaštiti bilo koga. Niti jedna jedina ostavka, niti jedna jedina fotelja da padne… Da li je moguće da se apsolutno niko ne oseća odgovornim zbog ovoga?
Posted 30 Sep 2009 at 12:33 am ¶RainDog
Ne, nismo mi. Nije 2009. godine mnogo gora od 2008. Organizovali smo Eurosong prošle godine, kada ne samo da je u Beogradu nekoliko dana boravila gomila stranaca, već i ogroman broj pripadnika gej populacije. Bez incidenata. Imali smo i Univerzijadu. Bez incidenata.
Posted 30 Sep 2009 at 12:37 am ¶A onda odjednom sve ovo. I to u Beogradu. Ovo je toliko očigledno da je izrežirano sa strane… Samo ne znam koji je motiv. Da li to neke interesne grupe žele da okaljaju ime Srbije uoči razgovora o Šengenu? Da li to možda vlast namerno dozvoljava divljanje po Beogradu da bi mogla da se obračuna sa političkim oponentima? Ne znam. Teorija je mnogo… Samo znam da ovako nikada nije bilo, a pamtim dosta.
Lazar
Slaba mi je satisfakcija što tekst oslikava realno stanje u Srbiji. Toliko bih želela da ne pišem tekstove o ružnim stvarima, ali u Srbiji nema alternative.
SadClown
Znaš, svima su usta puna ravnopravnosti i borbe protiv rasizma. Dobijamo kritike da smo zli i naopaki, nabijaju nam na nos da smo kolektivno odgovorni za sve loše što se dešavalo, a mi ne shvatamo da su oni upravo ti koji su nas stavili u aparthejd i koji nas tretiraju kao narod drugog reda. Ne drugog, trećeg. Oni nisu dobronamerni, a mi smo prokleti. To ne može da izađe na dobro. :S
Posted 30 Sep 2009 at 12:43 am ¶Mnogo je mojih prijatelja koji veruju da cemo dobiti beli sengen 01.01.2010. godine. Ja ih mudro saslusam i kazem, alo bre mnogo ste naivni, pa do nove godine ima nekoliko meseci, a tih nekoliko meseci u ovako politicki trusnoj zemlji je nekoliko desetina godina u pravo uredjenim i pol. stabilnim zemljama. Jane slazem se sa tobom da je sve ovo jedna namestena igra… neko gadno manipulise novonastalom situacijom. Jos nam samo fali da neko uslika generala Mladica kako opusteno ispija kafu u nekom od prestonickih kafana i prc… ostadosmo bez viza a od strane gnevnih Holandjana…..
Posted 30 Sep 2009 at 12:53 am ¶Sta reci sem svaka cast za text, jos samo da dodas i malverzaciju sa naftnim derivatima, cena hrane vs. velicina plate, salterski sluzbenici sa njihovim ft1p, lutrija, kladionica, pa da napomenemo i to da radnim danom u 11 sati pre podne nemas mesta da sednes ni u jedan jedini kafic jer je krcat radnih ljudi koji zaradjuju za goli zivot uz viski, kafe i konobarice koje rade u sorcicima i majcicama kao na plazi u sred centra grada, kultura na nivou, a sad malo da pomenemo i izbeglice koji imaju taj status vec evo koliko se nevaram 15 godina i koje umesto da naseljavaju sela da ima ko da obradjuje njive i da uzgaja stoku, ne oni lepo pa u grad i to glavni grad pa sad nece da se maknu odavde, pustili ljudi korenje, lepo im je da zive na tudjoj grbaci i da se 85% njih vadi na one jadne koji i dan danas zive po onim skolama i oronulim centrima. Sta reci sem SRAM IH BILO. U nasoj usranoj zemlji sranja se sire kao univerzum, pocnes da razmisljas o svim tim g… i dodjes do zakljucka da nema kraja i pocne samo mozak da te boli.
Posted 30 Sep 2009 at 1:53 am ¶Odlican tekst koji odslikava pravo stanje u Srbiji danas. Koliko god to izgledalo suludo na danasnji dan ja ipak kazem Hocu bolju Srbiju. Ima u ovoj zemlji puno, puno pristojnih ljudi koji ce siguran sam u to naci nacina da povrate svoj optimizam i da pokusaju da poboljsaju stvari.
Posted 30 Sep 2009 at 4:44 am ¶Hocu bolju Srbiju i tacka.
Knedla mi je u grlu dok ovo citam…
:(
Posted 30 Sep 2009 at 6:15 am ¶ali bojim se da nije u pitanju(samo) neko organizovanje nazadnih snaga, bojim se da imamo citavu generaciju besnih, izneverenih, razocaranih, bez posla, bez obrazovanja, bez paznje roditelja koji su jurili da skupe 100 eura za hranu, prepustni sebi i odgajani na ogresnim principima. i to nam se sad sveti, ti ljudi kojima je lako manipulisati i koji nemaju gde da iskale svoj bes.
S druge strane imamo drzavu gde osnovna podela vlasti(izum savremene demokratije) ne funkcionise, gde sudska vlast ne radi svoj posao i drzava NE ZELI da se obracuna s huliganima jer nikad se ne zna kad ce neki sukob, u kojem se oni mogu lepo iskoristiti…Mi smo kao zemlja jos u drugoj polovini 19. veka, akumulacija pocetnog kapitala…
Tuzno i jadno, prejadno
Ako se ne desi s napadacima na Krisa Tatuna ono sto se desilo Urosu, ako se ne napravi rez i ne pocne da se primenjuje zakon, po slovu, pravu i pravdi!
a Dijica je takodje u pravu, Tatunu i njegovoj porodici to ne znaci nista. mada se, pokoj mu dusi, odmorio, s onakvim povredama na sta bi mu sacuvan zivot licio
Samo da dodam da si zaboravila da pomeneš SPC, koja ima veliku ulogu u mnogim sferama, a što ne bi trebalo
Posted 30 Sep 2009 at 6:38 am ¶Eto ti sad. Kad neko kaže da Srbi biju strance, onda generalizuje. A kad mi kažemo da nas stavljaju u aparthejd onda radimo… šta?
Posted 30 Sep 2009 at 6:52 am ¶Ali nebitno, baš zbog takvog razmišljanja – da su nas drugi do ovde doveli – dobili smo ubistvo francuskog mladića.
Pazi, ti kao pametna žena ćeš da konstatuješ da su nas sjebali neki sa strane ali ćeš u obićnom životu da se sasvim normalno družiš sa strancima procenjujući ih na osnovu toga kakvi su ljudi pojedinačno.
Masa ne ume tako da se ponaša.
Masa u`vati pa bije drugu masu koju je sebi označila kao krivca za sve što joj se dešava.
A masu pokreneš lako, iz obične nepažnje možeš da napraviš sranje.
Niko nam draga moja nije kriv, sve što smo dobili sami smo sebi napravili.
Šta bre nismo mi? Pa 80% građana ove zemlje je protiv gay parade samo zato što su ti ljudi drugačiji, eeej. A od “smeta mi” do “mrzim” nema mnogo da se putuje.
btw nisu ovo prvi incidenti i napadi na strane državljane ili ambasade ili McDonald’s ili …koga god i šta god, to je “konstanta” nažalost.
Posted 30 Sep 2009 at 6:56 am ¶I još nešto Džejn.
Posted 30 Sep 2009 at 7:03 am ¶Ako je tačna tvoja konstatacija da su nas drugi stavili u aparthejd, onda šta je sporno?
Odlično opravdanje si sada našla za ove tipove što prebijaju strance i pale ambasade po Beogradu.
Možda bi trebalo da im se pridružimo?
Odličan text. Moj je utisak da je u pitanju i jedno i drugo. Manipulacija moralno pokleklim narodom. Razumljivo je da nismo svi takvi i da se ne osećamo tako, ali tih ~80% naroda je ipak većina u državi u kojoj živimo, zar ne? To me navodi na zaključak da to jesmo mi kao narod, nažalost. Ključ je u masi. Nama je potrebna revolucija u evoluciji. I politička volja. Čini mi se da je @bluesman rekao suštinu (u poslednja dva pasusa) http://bluesman.utp-code.com/archives/98/dzukele-napadaju-imperija-ne-uzvraca-udarac/
interensantno predavanje by Philip Zimbardo http://www.ted.com/talks/lang/scr/philip_zimbardo_on_the_psychology_of_evil.html
Posted 30 Sep 2009 at 7:25 am ¶[link via https://twitter.com/TEDxZg ]
Oduševljen sam ovim tekstom. Mene interesuje gde smo mi koji visimo na netu,blogeri,web developeri, twiteraši, fbkaši i internep-ini?? Da li mi imamo mogucnosti da odredjene negativne stvari,dogadjaje,ljude promenimo na bolje?
Posted 30 Sep 2009 at 7:51 am ¶Dobar tekst. Resimo kriminal i kriminalce i nemojmo nanositi stetu sami sebi.
Moramo stvari da pomeramo unapred, ne samo da konstatujemo cinjenicno stanje. Svi zajedno.
Posted 30 Sep 2009 at 7:57 am ¶“Like” it – kao na fejsbuku
Posted 30 Sep 2009 at 10:20 am ¶Hvala svima na komentarima.
Rain… Kada kažem da nas stavljaju u aparthejd, ne mislim na narod Nemačke, Amerike, Britanije, Francuske, Španije, već na njihove vlade koje su prilično unilateralne kada je vizni režim prema Srbima u pitanju, ali i odnos prema Srbima uopšte (barem što se diplomatsko-konzularnih predstavništava tiče).
Uostalom, to nije ni toliko bitno. U istim govnima smo već toliko dugo, da smo zaboravili šta znači “čist vazduh”. Mlade generacije se i ne sećaju boljih vremena. Ti se sećaš, a ja jedva. Opet moram da podvučem, Srbija je bila domaćin Eurosonga. Ej, gomila gejeva na jednom mestu – nikome dlaka sa glave da fali. Univerzijada – takođe. Šta, hoćeš da kažeš da je mladost Srbije naprasno podivljala? Ili da je instrumentalizovana?
Vidi, hajde da pogledamo to maksimalno neutralno i objektivno. Napadaju se SAMO stranci. Bivaju premlaćeni od GRUPE NN lica. Napadi se dešavaju SAMO u Beogradu. Tokom napada, žrtve nisu davale povoda napadačima. I sve to se dešava u relativno kratkom vremenskom roku. Čovek ne mora da bude Šerlok Holms da bi sabrao 2 i 2 i uvideo da ovo nije slučajno, a ponajmanje spontano. Ne bih se istrčavala sa izjavama da su ovi incidenti povezani sa otkazanom gej paradom.
Da bi se otkrilo ko stoji iza ovoga, treba sagledati koje su posledice ovih dešavanja. Naravno, glavna i najbitnija posledica je ugrožavanje sigurnosti i života ljudi, koja je rezultirala velikom tragedijom mladog Francuza.
Međutim, postoje i dalekosežne posledice: 1. diskreditacija Srbije kao države i 2. diskreditacija nacionalne opcije. E, onda tražimo motive. Ko ima motiv da sabotira približavanje Srbije EU? Ko ima motiv da Srbiju u očima ostatka sveta pokaže kao zemlju koja ne može da garantuje bezbednost strancima? Ali, da se zapitamo i ko ima motiv da indukuje marginalizovanje i zabranjivanje desničarskih organzacija? A tu se logično nadovezuje i pitanje nisu li to isti oni ljudi koji su, recimo, proteste protiv nezavisnosti Kosova prikazali ISKLJUČIVO kao krađu patika i obijanje izloga?
Puno je pitanja, a ja samo mogu da se nadam da će policija da odradi svoj posao. U stvari, verovatno bi ga i odradila, ali politička klima je ta koja na kraju određuje ko je kriv, a ko ne.
Jedno je sigurno: živimo u smutnim i ružnim vremenima.
Posted 30 Sep 2009 at 7:57 pm ¶A šta tvoja logika kaže na pitanje zašto tada nije bilo incidenata?
Mislim, i tada su postojali svi ovi motivi koje si pomenula, a bilo je beskrajno lakše izazvati frku. Gde su tada bili ti tipovi iz senke koji bi da Srbiju prikažu ovakvom ili onakvom?
Već prva rečenica je netačna. Osim stranaca napada se svako ko po nečemu podseća na gey osobu. Ali oni već neko vreme ne izlaze na ulicu. A stranci govore stranski i sede po kafićima. I to u Beogradu, a ne u Boru na primer. Napadaju u grupama? Nije valjda Džejn da ne napadaju pojedinačno? Pa naravno da napadaju u grupama, kako se inače napada?
Posted 30 Sep 2009 at 8:44 pm ¶Sve je eksplodiralo kad je otkazana Parada ponosa jer su se nesrećnici baš bili naoštrili da biju a onda iznenada ostali bez plena, plus država je priznala da ih respektuje, a osudila ih je više radi reda i da čuje svet nego stvarno.
I ko je to proteste kad su paljene ambasade prikazao isključivo kao krađu patika i obijanje izloga? Onaj ko je to rekao je obična budala, jer su ti protesti bili nešto mnogo gore i beskrajno gluplje od toga.
To je bio početak ovoga što se sada dešava. Tada su sa govornici izrečeni razlozi da se ovo radi. Pobogu, pa Fracuzi su nas em bombardovali, em su priznali Kosovo. Eto logike.
Moja logika kaže da je ovo eksplozija ponižene i izgubljene mladosti koja je to postala zbog politke države u kojoj su živeli, a ova sadašnja nije u stanju da im obezbedi ništa bolje. I onda ih država toleriše, a da bi otklonila opasnost po sebe (odnosno po predstavnike te države) još i usmerava njihov bes ka drugima. A ti drugi su zapadno od Drine, plus nešto domaćih pedera i inih izdajnika koji ne ležu sa snovima o Kosovu i caru Lazaru.
A što je baš sada eksplodiralo? Pa… jednom mora. Ali tinja već dugo.
Inače, ko ima uticaja na desničarske organizacije ako ćeš već da tražiš uzroke u teorijama zavere? Ja i ti ili Koštunica i Toma Grobar? Još ću na kraju da čujem odnekud da je lično, recimo, Čeda Jovanović sve organizovao da bi inicirao zabranu 1389, „Obraza“ i „Naših“.
Rain
I, OK, šta se to promenilo od Univerzijade do pre nedelju dana?
I ovo što sam napisala nisu teorije zavere, već analitički pristup. A ovo na kilometar smrdi na klasičnu instrukražu, i to “sa strane”.
Posted 30 Sep 2009 at 9:03 pm ¶Nisi mi odgovorila na pitanje gde su bili ti motivi koje pominješ za vreme Univerzijade?
Posted 30 Sep 2009 at 10:21 pm ¶Moja logika kaže: pojavio se konkretan povod – Parada ponosa. A uzroci su dublji i nalaze se u onome što sam u nekoliko komentara već naveo. I gnev poniženih i izgubljenih tinja već dugo.
Kakva je bre instruktaža potrebna da bi se tukli ljudi koji mirno sede u kafićima?
Šta si ti navela? Napadju u grupama, strance, po Beogradu. To ti je analitički pristup? Ne, to je pokušaj da dokažeš (pre svega sebi, ne mislim da hoćeš nekoga da ubeđuješ) da živiš u zemlji koja je, doduše malo u qurcu ovih dana, ali je inače zemlja gostoprimljivih i divnih ljudi.
E pa, nije to ta zemlja već dosta vremena unazad. Rekoh već ranije, ne zato što nam je u genetskom kôd zapisano da budemo loši, već zato što je cela jedna generacija tako vaspitavana u vreme Miloševića, a ovi koji su danas na vlasti niti imaju interesa da to promene niti znaju kako.
Rain
A ja tebe pitam gde je bila ta mržnja za vreme Univerzijade? Uslovi su isti, zemlja je u identičnom sranju, ali eto, naprasno, mržnja je baš sada proradila, i baš tako što se premlaćuju random stranci po Beogradu?
Da li zaista misliš da je ovo spontano, da nije organizovano sa strane? Pre incidenata koji su se dogodili prethodnih dana, kada je poslednji put stranac brutalno pretučen u po’ bela dana u sred Beograda? Kako smo mi to negostoljubivi?
Moje mišljenje je da je gej parada i sav hejt koji je tada isplivao efikasno i podmuklo iskorišćen u svrhe diskreditovanja svih nas. To je moje mišljenje, ne mislim da sam 100% u pravu, ali mi to rezonovanje ima kudikamo više smisla od rezonovanja “zbog gej parade smo se setili da su nas Francuzi bombardovali i da mrzimo strance”. Pobogu.
Uostalom, čak i tokom tog protesta povodom Kosova, ne sećam se da je iko od govornika izgovorio jednu pretnju ili da je afirmisao nasilje protiv drugih – barem ne u smislu koji je već više godina odomaćen u srpskom političkom žargonu, i to od strane vlasti i opozicije.
PS Pusti ti sad Miloševića i te generacije. Tvrdo jezgro navijača jeste bilo čuveno po svom militantnom stavu tokom ratova na prostoru bivše SFRJ, ali to nije smetalo tadašnjem rukovodstvu DOS-a da sa njima probija policijske kordone 5. oktobra. Da se ne lažemo.
Posted 30 Sep 2009 at 10:56 pm ¶Pa bre Džejn, ja ti odgovorih kako ja to vidim.
Posted 30 Sep 2009 at 11:13 pm ¶Sada je eksplodiralo ono što se akumulira i gaji već duže vreme. Mlaka reakcija države na pretnje u vezi Parade i reakcije javnosti koje kažu da ionako 80% građana ove zemlje ima sličan stav prema homoseksualcima (jedino što ne bi baš svi da ih biju) su učinile da horde izađu na ulice (dobro, nije to baš tako, ovako izgovoreno zvuči gore nego što jeste). A obaška što imaju podršku i u nekim strankama koje bi, da se danas održe izbori, lako mogle da dođu na vlast.
Ali ti već treči put izbegavaš da odgovoriš na moje pitanje. Aj da probam još jednom i više neću bez obzira da li odgovoriš ili ne:
Zašto ti “organizatori iz senke” kojima je cilj da predstave Srbiju onakvom kakva nije (ili da izazovu zabranu nekih organizacija) nisu to uradili u vreme Univerzijade? Pa to je bila najidelanija prilika koju su mogli da zamisle da sjebu približavanje Srbije i Evrope ili kako već to hoćeš da krstiš.
Ali to je hejt 80% stanovništva (tako, čini mi se, govore statistike) koji su bili protiv Parade. OK, to ipak nisu svi, u pravu si
Posted 30 Sep 2009 at 11:16 pm ¶Rain
Na to pitanje ćemo znati odgovor kada i ako policija odradi svoj posao i rasvetli ko stoji iza ovoga. Pitanje je koji su motivi. Dosta stvari tek treba da bude rasvetljeno…
Ali, hajde ovako: da povučemo paralelu sa još nekim neslavnim događajima koji su se odigrali u Srbiji, ali i u Evropi.
Primer spontanih nereda i nasilnih ispada “Miloševićeve generacije”(kako ti želiš da okarakterišeš ovo što se sada dešava) su paljenja džamija tokom pogroma na Kosovu. Rulja je napala džamije u Beogradu i Nišu, a napadnuta je i zgrada IVZ u Novom Sadu. To je klasičan primer nacionalno i verski motivisanog nasilja, kome je pogrom nad Srbima bio okidač.
Drugi primer su neredi u Francuskoj nakon što su u sukobu sa policijom 2005. godine život izgubila 2 klinca, i to u predgrađu Pariza u kome najveći procenat čine imigranti. Istog dana su počeli neredi koji su se ubrzo rašili po celoj Francuskoj. U ovom slučaju, u pitanju je nacionalno, versko, kulturološko i ekonomsko motivisano nasilje, upereno protiv države.
Ovo što se dešava nema obrise takvog nasilja. Ovo je klasičan “job”.
PS Ogroman procenat Srba u svim anketama ne podržava nasilje protiv LGBT populacije. Ako je neko protiv parade, ne znači da bi sve gejeve strpao u gasnu komoru. Kao što još ranije rekoh, nije sve “crno i belo”.
Posted 30 Sep 2009 at 11:40 pm ¶Da, naravno. Ali ga razume i spreman je da na neki način, u manjoj ili većoj meri, opravda.
Posted 01 Oct 2009 at 12:08 am ¶A samim izjašnjavanjem da smo protiv Parade u ovolikom procentu doprinosimo tome da se oni koji nasilje sprovode osete kao zaštitnici naših interesa. Oni u svojim glavama vide nas kao kukavice, a ne kao one koji su protiv nasilja. Oni misle da brane nas i našu decu, zamišljaju da su oni ona bogougodna, pravoslavna, srpska batina. Pa i sâm Amfilohije je, na malo uvijen (a opet prilično jasan) način to rekao. Kud ćeš više?
Oni su se spremali da brane srpstvo onog dana kad je planirana Parada. Pa kad se izjalovila bitka protiv opasnih, kurtonima i vibratorima naoružanih homoseksualaca, rekli su sebi: Daj šta daš, Austrijanac, Francuz… šta ima veze, sve su to pederi koji su nas em bombardovali em priznali Kosovo.
I još jednom da naglasim, pored Crkve, imaju podršku i stranaka koje su na ivici da osvoje vlast.
Rain
Eee, moj blogoprijatelju, ti si stvarno sebe ubedio u to “daj šta daš”. Zašto onda strance? Zašto ne Rome? Zašto ne napadoše zgradu LDP, SDU, B92, brojih nevladinih organizacija, i drugih institucija koje u očima “tipičnog srpskog desničara” predstavljaju propagatore i zaštitnike gej populacije, već rešiše da baš napadnu strance?
Previše ima nelogičnosti i nekonzistentnosti u ovome što se dešava da bi se objasnilo na način koji ti smatraš ispravnim. No, hajde da se složimo da se ne složimo.
Posted 01 Oct 2009 at 12:15 am ¶Došli bi i oni na red, kao što su i bili već mnogo puta. Da je Tenton preživeo i da Srbija nije sada reagovala žešće (pod pritiskom sveta, naravno. Srbija već dugo vremena ništa pametno nije uradila a da na to nije bila naterana).
Posted 01 Oct 2009 at 7:04 am ¶Inače, ja ne mislim da tvoja teorija baš nema nikakvog smisla.
Dakle, ja bih se pre složio sa zaključkom da smo oboje u pravu.
Štaviše, skoro da pričamo isto, s tim što ja imenujem neke od onih koje smatram krivcima.
Cudilo bi me da je ovo proslo bez spominjanja spc. Zaista. Negde u novinama sam procitala stidljivo prezentovanu informaciju da je u Hrvatskoj prosle godine ubijeno devet stranaca,pa nigde ne cuh da je to fasisticka drzava zatucanih kseno i homofoba. Ovo nije Srbija,a ko se,kao Srbin oseca takvim,bravo za njega,na od samospoznaje do resenja problema pola je koraka. Zivim u Beogradu. Svakodnevno u Bulevaru Kralja Aleksandra srecem dva mladica kako zagrljeni setaju ulicom. Nije istina da ne izlaze iz kuce, nije istina ni da im dlaka s glave fali. Spominjem to zato sto vidim svojim ocima. Istina je. Koliko god da nekom histericno-tolerantnom to ne odgovara.
Posted 01 Oct 2009 at 11:37 pm ¶Trackbacks & Pingbacks 1
[...] jutros na mnogim blogovima čitam kako ovo što se desilo, ovo ubistvo mladića iz Francuske nije prava slika Srbije. I drugo, [...]
Post a Comment